2 Mart 2013 Cumartesi

derdime bir çare.

şimdi şu geliş hikayemizden bahsetmek istiyorum. aslında planımız romadan milano-como-zürih ve basel'di. biletlerimizi tabiki önceden aldık. milanoya ve comoya gidiş için biletleri almak kolaydı zaten. zürihe gitmek için tabiki online yöntemleri kullandık. isviçrenin tren yollarının resmi internet sitesine girdik bakınız1: http://www.sbb.ch/en/home.html biletlerimizi aldık tabi herşey tamam sanıyoruz. neyse bu rahatlıkla kaldı gitmemize 2-3 gün.

aslında onları mı suçlasam kendimizi mi bilemedim. bizde tabiki hata var, ama onların sisteminin saçmalığı da beni benden aldı. neyse. aldığımız biletlerin geçerliliği olmadığını öğrendik, şöyleki bize gönderikleri e-maildeki ek dosya, online bilet olarak geçmiyormuş, bu biletin konfirmasyonunu yapmamız gerekiyormuş. yani havaalanlarındaki check-in gibi bişey. buraya kadar herşey tamam. Como'ya gittiğimizde yaparız ne gerekiyorsa diyoruz. ama hiçte sandığımız gibi olmuyor. bloglardan ve siteden biraz araştırma yaptıktan sonra olaya uyanıp, check-in işlemini kesin olarak nasıl yapabileceğimizi öğrenmek için internet sitesinden e-mail adreslerini bulup mail atıyorum ve gelen cevap: "You can pick up your ticket at the ticket counter of any staffed station in Switzerland. Just go to the counter and quote the order number given on the confirmation page which appears once you have completed your booking." Şimdi evet bu uyarı sitede bir yerlerde yazıyormuş biz dikkat etmemişiz bizim dikkatsizliğimiz tamam kabul. Fakat şu nasıl bir mantık ki, Como'dan yani İtalya'dan, Zürih-İsviçre'ye gitmek için aldığım bileti, sadece İsviçre sınırları içinde onaylatabiliyorum? İsviçreye gitmeden bunu nasıl yapabiliriz anlamış değilim, e bileti onaylatmadan trene de binemiyoruz.

Tek çare Como'ya yakın olan Lugano'ya gidip ordan biletleri onaylatıp Zürih'e geçebilmek. Bu sayede az da olsa Lugano'yu görebiliyoruz. Lugano'ya gitmek içinse bir Como'dan bir belediye otobüsüne binip İsviçre sınırına gidiyoruz ve sınırdan yürüyerek, hiç bir kontrol olmadan geçiyoruz. Bakınız Şekil1:

Ve sınır kapısından geçtikten sonra İsviçre farkını hissetmeye başlıyoruz... Maalesef çok fazla fotoğraf yok elimde, arkadaşın makinasıyla çekilmiştik henüz alamadım kendisinden.

Lugano'da çok fazla vaktimiz yoktu. Kısaca anlatmak gerekirse, gerçekten zengin bir şehir. ülkedeki herkes 3 dil biliyor. Lugano'nun konumundan dolayı burdaki çoğu kişi İtalyanca konuşuyordu. Ama genellikle herkes Fransızca, İngilizce, İtalyanca ve İsviçre Almancası biliyor. Almanların konuştuğu Almanca değilmiş bu dil. ve Almanları pek sevmezlermiş.

Mağazalar ve restoranlar son derece lüks ve gerçekten pahalı bir ülke. Swiss Frank kullanıyorlar para birimi olarak. 1 Swiss Frank 1.9 gibi bi rakama denk geliyor Türk Lirasında. Eurodan daha düşük gibi gözükse de ülkenin pahalılığı bunu kat kat örtüyor. hava da çok soğuktu gittiğimiz mevsimde, sahilden yürürken bir "WC" görüyoruz. evet evet bildiğimiz tuvalet. kontrol ediyoruz kapısı açık mı diye. ve içeri girdiğimizde çok şaşırıyoruz. çünkü Türkiye'de karşılaşamayacağımız şekilde içerisi sıcacık, tertemiz ve peçete vs ne ararsanız var. Umuma açık bir tuvalet, ücretsiz ve tertemiz. olması gereken bu fakat bizde hiç olmayan. darısı başımıza diyip Zürih trenine yetişmek için geri dönüş yoluna koyuluyoruz.